سکنجبین عسلی - سرکه شیره
احیاء سلامت 808 شیراز
تغذیه سالم طب گیاهی-سنتی

 

الف) سکنجبین : این شربت بی نظیر که به نام های سکنجبین و سرکه انگبین هم شناخته می شود دارای خواص زیادی است که به مرور زمان تغییرات محتوای آن سبب شده به خواص طبی آن توجه چندانی نشود . سکـنگـبین سنتی ساده در واقع از ترکیب سرکهء   طبیعی و عسـل با شرایـط طبخ مخصوص تهیه می شـود که می توان برای طبع ها و مصارف مختلف مواد دیگری مثل عرق نعناء به آن افزود و با کـاهو ، خیـار و یا با آب بـه صورت شربت مصرف نمود . در طب سنتی سکنگبین جایگاه ویژه ای برای سلامتی دارد و در درمان بسیاری از بیماری های صفراوی ، سوداوی و بلغمی نقش مهمی بر عهده دارد . از جمله :

1) درمان اصلی برای کبدهای چرب  2) داروی رفع غلبه سودا و بیماری های سوداوی مثل وسواس ، اضطراب و بی قراری 3) مؤثر در رفع لکه های تیره سوداوی پوست و پیسی  4) کنترل کنندهء سطح قند خون در کسانی که به دیابت سرد دچار شده اند « مثل بیشتر خانم ها » 5) بی بو کردن عرق زیر بغل در کسانی که لباس آنها در اثر عرق زرد می شود « عرق صفراوی »  6) درمان بیش فعالی کودکان 7) مؤثر در درمان هپاتیت نوع ب 8) تقویت معده و کبد ضعیف  9) مؤثر در کنترل انواع تب  10) رفع کنندهء عطش  11) مصلح (اصلاح کننده ضررهای) بسیاری از خوراکی ها  12) باز کنندهء گرفتگی عروق و پیشگیری از آن  13) مؤثر در درمان سوت کشیدن گوش در اثر موج انفجار و ...


ب) سرکه شیره : از خوش طعم ترین و همه پسند ترین شربت های سنتی ایران است که از نظر طب سنتی هم غذاست و هم خاصیت دارویی دارد . سرکه شیره از ترکیب شیرهء انگور خالص و سرکهء طبیعی  با شرایط طبخ مخصوص تهیه می شود و با آب به صورت شربت مصرف می شود .

از جمله خواص سرکه شیره به موارد زیر می توان اشاره کرد :

1) کاهش کلسترول مضر و تری گلیسیرید خون  2) کمک به تناسب اندام در صورت مصرف مداوم

3) تنظیم و کاهش قند خون  4) بهبود وضعیت گوارش و اشتهای کسانی که میل به غذا ندارند 5) توافق با همهء مزاج ها  6) افزایش سطح هشیاری و نشاط جسمی 7) کمک به رفع کم خونی  8) افزایش میل و توانایی جنسی  9) هضم کنندهء غذاهای مختلف و ...

در کل می توان سرکه شیره و سکنگبین را بهترین جایگزین نوشابه های گاز دار و صنعتی دیگر دانست. قضاوت را به شما وا می گذاریم و امیدواریم که به زودی شاهد احیای سلامت جسم و روح همه هم میهنان عزیزمان باشیم .  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط خانم بزرگی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 9479
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1